Daily Archives: ივნისი 24, 2016

რატომ მოგვაგონებს ვარლამ ჩერქეზიშვილი კინოფილმ – “ფესვების” მთავარ გმირს?!

დიდმა ქართველმა მამულიშვილმა – ვარლამ ჩერქეზიშვილმა (1846-1925 წლები),თავისი ცხოვრების უდიდესი ნაწილი სამშობლოდან მოწყვეტილმა,დევნილობაში გაატარა და უცხო ქვეყანაშივე (ინგლისი) ჰპოვა აღსასრული.

არნოლდ ჩიქობავა – “.ჩვენ გვავიწყდება,რა შეუძლია მოსწავლეს,რა შეუძლია სტუდენტს”

“ლექციის წაკითხვა ადვილია,თუ დავივიწყებთ მსმენელს,აუდიტორიას.საჭიროა კონტაქტი არა მარტო ლექტორსა და მსმენელს შორის,არამედ კონტაქტი იმ ცოდნასა,რაც სტუდენტმა იცის, და იმ ცოდნას შორის,რაც ლექტორმა უნდა მიაწოდოს მას.

მუხრან მაჭავარიანი – “შუღლი”

ქედზე ჩვენსაზე დადგმული

უღლის,

ილია ჭავჭავაძის მეეტლის – თედო ლაბაურის ჩვენება დაკითხვაზე…

„იმის შიშით, რომ დამიზარალდებოდა მთელი ჩემი ოჯახი, მე აქამდე ვერ ვბედავდი მეთქვა სრული სიმართლე იმაზე, თუ როგორ მოკლეს ილია ჭავჭავაძე და ვინ იყვნენ მისი მკვლელები. ახლა კი, მიუხედავად მუქარისა, გადავწყვიტე ყველაფერი ვთქვა.

თენგიზ ბუაჩიძე წერდა…

“წინათ ხშირად მიფიქრია,რა არის ადამიანის არსებობის საწყისთა საწყისი? ბავშვისათვის ალბათ დედაა.ზოგისათვის – სიყვარული,სხვათათვის – ფული,სახელი,სიმდიდრე,ფუფუნება (ალბათ არიან ასეთებიც),ჩემთვის – მამულიშვილობა,

მიხეილ ჯავახიშვილის ნააზრევი…

“…დედაკაცის მდგომარეობის ისტორიას რომ თვალი გადავავლოთ,ნათლად დავინახავთ,რომ დღემდის მიზეზი დედაკაცის დაბეჩავებისა იყო უფლება ძლიერისა.ძლიერის უფლება არც დღეს მოსპობილა და არც ამ ახლო მომავალში მოისპობა.მაგრამ ის კი ცხადია,რომ თანდათან სამართლიანობა ამარცხებს ძალის უფლებას და, იმედია,ერთ დროს სრულიად მოსპობს მას”.

სიკვდილის ველი – “ეპიზოდი”

ამერიკის შეერთებულ შტატებში არსებულ მთათაშორის ღრმულს,რომელიც კალიფორნიის შტატში მდებარეობს და მოჰავეს უდაბნოსა და დიდი აუზის რაიონებს შორისაა განთავსებული - “სიკვდილის ველად” მოიხსენიებენ.

რა მეთოდით ამოიღებდნენ დავალიანებას ჩიბჩა-მუისკები?!

სამხრეთ ამერიკის ტერიტორიაზე მაცხოვრებელი კოლუბამდელი უნიკალური ცივილიზაციის ხალხში – ჩიბჩა-მუისკებში გადასახადების ამოღების მეტად ორიგინალური და უჩვეულო მეთოდი გააჩნდათ.

აგნოლო ბრონზინო – “ალეგორია ვენერასთან და ამურთან”

“ალეგორია ვენერასთან და ამურთან” – წარმოადგენს დიდი იტალიელი მხატვრისა და მანიერიზმის (გვიანი რენესანსის) დიდებული წარმომადგენლის - აგნოლო ბრონზინოს (1503-1572 წლები) მიერ ხის დაფაზე ზეთის საღებავების გამოყენებით დახატულ ალეგორიული სიუჟეტის მქონე შედევრ-სურათს.

სვიმონ შადური – “ალექსანდრე ყაზბეგის ხსოვნას”

მზეც დავკარგეთ და მთვარეცა,

დავრჩით დიდს სიბნელეშია;